Latvijā
Politika

“Vienotība” prasīs Kučinskim apturēt dzelzceļa elektrifikācijas iepirkumu 16

Partiju apvienībā “jaunā Vienotība” ietilpstošās partijas “Vienotība” valde šodien pieņēma lēmumu prasīt Ministru prezidentam Mārim Kučinskim un satiksmes ministram Uldim Augulim apturēt izsludināto iepirkumu dzelzceļa elektrifikācijas projektam, portālu “LA.lv” informēja partijas pārstāvji.

Tas skaidrots ar to, ka partijai pastāv pamatotas bažas par iepirkuma projekta lietderīgumu un tiesiskumu.

Kā norādīja “Vienotības” valdes priekšsēdetājs Arvils Ašeradens,izvērtējot pieejamo informāciju un uzklausot atbildīgās institūcijas, bažas par iepirkuma projekta 425 miljonu eiro vērtībā lietderību un tiesiskumu nav kliedētas.

Ašeradens skaidroja, ka ir palikuši vairāki neatbildēti jautājumi gan par pašu elektrifikācijas projektu, gan iepirkuma procedūru.

Tāpēc partija turpinās uzdot jautājumus gan Ministru prezidentam, gan par nozari atbildīgajam satiksmes ministram.

Piemēram, par to, kā elektrifikācijas projekts ietekmēs dzelzceļa tarifus uz Latvijas lielākajām ostām, kādu apsvērumu dēļ iepirkumā noteikts, ka pieteikuma dokumentācija iesniedzama tikai latviešu valodā, būtiski apgrūtinot ārvalstu kompāniju dalību iepirkumā?

“Kamēr nebūsim saņēmuši atbildes uz mūsu jautājumiem, mēs pieprasām apturēt izsludināto iepirkuma procedūru dzelzceļa elektrifikācijas projekta īstenošanai,” pauda Ašeradens.

Komentējot situāciju ar elektrifikācijas iepirkumu, “Jaunās Vienotības” valdes priekšsēdētājs Krišjānis Kariņš teica, partijai ir lielas bažas.

“Dzelzceļa elektrifikācijas projekts tiek virzīts Zaļo un zemnieku savienības “labākajās” tradīcijās – pēc būtības svarīgs un Latvijas tautsaimniecībai nepieciešams projekts tiek sapurgāts, jo, neizskaidrojot projekta detaļas, paslepus no sabiedrības acīm un sasteigti tiek izsludināts iepirkums par gandrīz pusmiljardu eiro,” atzīmēja Kariņš.

kariņš uzsvēra, ka ir jābūt pamatotai pārliecībai par šī projekta īstenošanas lietderīgumu.

Saistītie raksti

“Mums ir ļoti lielas bažas, ka šī Saeimas sasaukuma pilnvaru noslēgumā atsevišķi darboņi ZZS paspārnē ir izperinājuši un cenšas īstenot jaunu OIK afēru. Ir jābūt loģiskām un skaidrām atbildēm uz mūsu jautājumiem, lai mēs varētu būtu pārliecināti, ka apjomīgā infrastruktūras projekta īstenošana ir lietderīga, sabiedrības interesēs un notiek atbilstoši labākajai praksei,” skaidroja Kariņš.

Iepriekš jau vēstīts, ka 10.augustā tika izsludināta sarunu procedūra, publicējot dalības uzaicinājumu “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija: būvniecība”, kas ir līdz 2030.gadam plānotās elektrifikācijas programmas pirmā posma iepirkums.

LA.lv