Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Samazinām mobilo operatoru rēķinu

Straujiem soļiem tuvojas 15. jūnijs – viesabonēšanas atcelšanas datums. Tuvojoties šim zīmīgajam notikumam, visi Latvijas mobilie operatori agrāk vai vēlāk, bet jau pacēluši tarifu plānu cenas. Arguments – lai nosegtu radušās izmaksas, jo mazo valstu operatoriem viesabonēšanas atcelšana izmaksā krietni dārgāk nekā lielvalstu operatoriem.

Tomēr domas par cenu celšanos ir dažādas. Piemēram, Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš uzskata, ka neesot ārēja iemesla, kāpēc cenas būtu jāpaceļ – viesabonēšanu operatori izmantojot kā ieganstu cenu celšanai. Savukārt investīciju baņķieris Ģirts Rungainis uzskata, ka zemo cenu laikmets telekomunikācijās ir beidzies. Viņaprāt, cenu celšanos ietekmē ne tikai viesabonēšanas atcelšana, bet arī straujā tehnoloģiju attīstība. “Šobrīd Latvijā mobilie sakari ir patiešām lēti. Savulaik, lai “Bite” pārdalītu tirgu, tai nācās startēt ar zemām cenām. Abiem pārējiem spēlētājiem nācās piemēroties, taču grūstīšanās ap cenām sevi izsmēla, kad operatori sāka intensīvi attīstīt modernās datu pārraides tīklus. Attīstībai tarifi bija pārāk zemi,” norāda Ģ. Rungainis.

Tomēr vērts noskaidrot, vai pastāv veidi, kādos arī pēc viesabonēšanas atcelšanas varam samazināt rēķinus. Un ko darīt, ja jaunumus nevēlamies?

Apskatīsimies, kurš operators piedāvā labāko un lētāko piedāvājumu, ņemot vērā jaunos tarifu plānus (skat. uzziņu blakus).

 

Jāprasa operatoriem labākais piedāvājums

Daudziem operatoru ilgstošajiem klientiem nodrošinātas dažādas un gana labas atlaides, kas ikmēneša rēķinu krietni samazina. Arī es savulaik no “LMT” saņēmu 30% atlaidi mirklī, kad “LMT” saņēma ziņu, ka es ar pussoli jau biju kļuvis par citas kompānijas klientu. Skaidrs, ka vismaz līdz viesabonēšanas atcelšanai atlaides bija iespējams dabūt gana vienkārši – pietika vien ar operatora pabaidīšanu. Vai līdz ar viesabonēšanas atcelšanu šāds triks ies cauri? Šķiet, ka jā!

Interneta pasaulē jau vairāki cilvēki dalījušies pieredzē, ka arī tagad, piemēram, “Bite” piedāvā kārdinošas atlaides pēc ziņas saņemšanas par viņu tīkla pamešanu. Šādā veidā noteikti ir iespējams ieekonomēt vairākus eiro mēnesī, tāpēc solis ir vismaz izmēģināšanas vērts. “Bites” mārketinga vadītāja Diāna Šmite gan atklāti neatzina, ka pastāv šāda prakse, tomēr sacīja, ka kompānija vienmēr ir gatava izprast klientu vēlmes un piedāvāt tiem atbilstošāko piedāvājumu. Teju tāpat izteicās arī “LMT” pārstāve Elīna Lidere, skaidri neatzīstot nākšanu pretī klientam, ja tas gatavojas pamest operatoru, bet “Tele2” pārstāve Laura Homka izvēlējās nekomentēt šo tēmu. Vien norādīja, ka citiem operatoriem būs jādomā, kā noturēt savus klientus, jo “Tele2” piedāvājums ir viens no labākajiem tirgū.

Savukārt kolēģei “LA” redakcijā izdevies sarunās ar “Tele2” saglabāt veco samaksu. Noteikti daudzi 28. aprīlī saņēma e-pastu no “Tele2” par to, ka no 1. jūnija mainīsies tarifu plāns, kas arī novedīs pie zināma rēķina sadārdzinājuma. Kolēģei jaunais tarifs paredzēja maksāt 11,99 eiro ik mēnesi, tomēr pēc sarunām summu izdevies samazināt līdz 8,79 eiro, jo “Tele2” piekrituši, ka, vērtējot kolēģes tālruņa lietošanas paradumus, būtu labāk nevis pāriet uz jauno tarifu par 11,99 eiro, bet izvēlēties lētāko “Zelts 500 MB” tarifu. Ja kolēģe nebūtu sūdzējusies, mēnesī būtu jāšķiras no trim eiro vairāk. Vērts pacensties vienoties ar operatoriem par jums izdevīgāko piedāvājumu.