Ekonomika
Nauda

Latvijas apdrošināšanas tirgus aug straujā tempā 16

Foto: pexels

Latvijā vadošās nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrības BALTA (“PZU grupa”) izaugsme 2018. gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar gadu iepriekš, mērāma 21% apmērā, portālam “LA.lv” pastāstīja “Balta” pārstāvji.

Kompānijas bruto parakstīto prēmiju apjoms (pirms OCTA atskaitījumiem) sasniedza 53,4 miljonus eiro.

Uzņēmuma peļņa pirmajā pusgadā bija 3,2 miljoni eiro.

“Balta” valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs uzsvēra jaunu apdrošināmo objektu skaita pieauguma lomu kopējā tirgus izaugsmē.

“Latvijas apdrošināšanas tirgus turpina augt straujā tempā, un līdz ar tirgu augam arī mēs,” atzina Kenedijs.

Vērtējot pašreizējās tendences, ir pamats cerēt, ka jau drīzumā apdrošināšanas nozare beidzot atgūs un pārsniegs apjomus, kādi bija paredzēti pirms 10 gadiem, kad sākās finanšu krīze, atzīmēja Kenedijs.

Tāpat Kenedijs teica, ka privātpersonu segmentā turpina pieaugt to cilvēku skaits, kuri apdrošinās pirmo reizi, iegādājoties jaunus apdrošināšanas produktus.

“Balta” piedāvājumu novērtē un izvēlas arvien vairāk cilvēku – šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar gadu iepriekš, klientu skaits privātpersonu segmentā ir pieaudzis par teju 15%, kas atspoguļojas arī uzņēmuma pozitīvajos finanšu rādītājos.

Cilvēki arvien biežāk novērtē apdrošināšanas sniegto sirdsmieru un finansiālās pasargātības sajūtu, apdrošinot savu īpašumu un mantiskās vērtības. Tāpat arvien pieprasītāka kļūst ceļojumu, civiltiesiskās atbildības un nelaimes gadījumu apdrošināšana.

Tomēr, salīdzinot ar vidējo Eiropas līmeni, kopumā Latvijā privātpersonas joprojām apdrošinās maz.

Piemēram, “Balta” aplēses liecina, ka Latvijā ir apdrošināts tikai katrs trešais mājoklis.

Tas nozīmē, ka pašmāju apdrošināšanas tirgum vēl ir ļoti liels attīstības potenciāls, savukārt iespējas to izmantot ir lielā mērā saistītas ar kopējā Latvijas ekonomiskā stāvokļa augšupeju, pauda Kenedijs.

Līdz ar uzņēmuma darbības apjoma pieaugumu, pieaudzis arī neto piekritušo atlīdzību apjoms – šī gada pirmajos sešos mēnešos.

Salīdzinot ar 2017. gada attiecīgo periodu, tas audzis par 4,4 miljoniem eiro jeb 19%, kopējam neto piekritušo atlīdzību apjomam sasniedzot teju 27,8 miljonus eiro.

Ikdienas darbā ar klientiem uzņēmums saprot, cik būtiska nozīme ir finansiālajam atbalstam, ko negaidītās situācijās sniedz apdrošināšana.

Arī Latvijas iedzīvotāju vidū apdrošināšanas sniegtā drošības sajūta un sirdsmiers arvien biežāk tiek uztverts līdzvērtīgi citām ikdienišķām un kvalitatīvu dzīvesveidu nodrošinošām pamatlietām kā, piemēram, sporta zāles abonementa iegādei, ārstu apmeklējumam profilakses nolūkos.

Tāpēc jo būtiskāka loma apdrošinātāja izvēlē ir tā reputācijai un sniegtā pakalpojuma kvalitātei, ja iestājies apdrošināšanas gadījums, sacīja Kenedijs, norādot, ka savā izvēlē klienti joprojām lielu uzmanību pievērš cenai.

Saistītie raksti

Tomēr arvien biežāk klienti novērtē arī iepriekšējo pozitīvo pieredzi ar apdrošinātāju, kas ietver saprotamus noteikumus, ērtu polises iegādi, vienkāršu atlīdzības pieteikšanas procesu, kā arī ātru un godīgu atlīdzības izskatīšanu un izmaksu.

“Balta” ietilpst “PZU grupā”, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā.

2018.gada pirmajā ceturksnī PZU grupas neto peļņa sasniedza 249,6 miljonus eiro.

LA.lv