Latvijā
Sabiedrība

Iegādājas lūzni un kaklā uzliek kredīta cilpu: Dāvidam Rumbulā “iesmērē” auto 16

No skaties.lv

Dāvids automašīnu iegādājās vienā no Rumbulas plačiem, kur tirgotājs to slavēja un veiksmīg noslēpa tehniskās vainas, kas atklājās tikai pēc darījuma. Par tirgotāja nekaunību izbrīnīts arī auto servisa pārstāvis, kurš secina, ka ”iesmērēts” satiksmei bīstams auto, par šo gadījumu vēsta TV3 raidījums “Bez Tabu”.

Sludinājumu Dāvids atrada internetā: tika pārdots 2004. gada izlaiduma pilnpiedziņas spēkrats ”Volvo XC70”, Tirgotājs ”Autokompleks” to raksturoja kā labā tehniskā stāvoklī esošu, vēstī raidījums.

Vīrietis automašīnu iegādājās līzingā par 4,5 tūkstošiem eiro. Nākamajā dienā aizveda uz auto servisu, kur spēkratu pieslēdza pie datora, kas kļūdas spēkrata darbībā neuzrādīja. Tas meistaram licies aizdomīgi, tāpēc atvienojis akumulatoru, lietojot citu pārbaudes metodi, atklājās, ka kļūdas apslēptas, nu esot uzrādījušas pat 24 likstas, par turpmāko notikumu gaitu stāstīja “Bez Tabu”. Viņš teica, ka vads, kurš karājās, ir no aizmugurējās piedziņas. Tā izrādās nozāģēta ar fleksi, tāpat nestrādāja stūres pastiprinātājs. Esot arī dzinēja defekti. Autoservisā atklājies, ka no spēkrata izņemti visi drošības spilveni.

Tā kā sarunas par naudas atdošanu vai auto saremontēšanu par tirgotāja līdzekļiem nonākušas strupceļā, “Bez Tabu” komanda ierodās Rumbulas placī ”Autokompleks”. Tā pārstāvis Jurijs taisnojas, ka automašīna neesot piederējusi plača saimniekiem, tirgotāji bijuši vien kā starpnieki, nodrošinot līzinga un auto pārrakstīšanas pakalpojumus. Šādas automašīnas plača pārstāvji nepārbaudot pirms tirgošanas, savukārt par placī pastāvīgi novietoto auto stāvokli gan zinot vairāk, pārliecinoties par to tehnisko stāvokli.

Patērētāju tiesību aizstāvji iesaka Dāvidam vērsties ar oficiālu pretenziju pie tirgotāja. Ja atbildi likumā noteiktā termiņā nesaņem, talkā var nākt PTAC. ”Ir tiesības pieprasīt remontu, maiņu, galējā gadījumā, ja nav iespējams realizēt pirmās divas iespējas, var pretendēt uz naudas saņemšanu. Komersantam ir jābrīdina patērētājs par konkrētiem, viņam zināmiem defektiem, ja tādi ir,” teic PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

LA.lv