Kultūra
Teātris un kino

FOTO. “No saldenās pudeles” piesaka Latvijas turneju ar modes parādi 16

Foto: Timurs Subhankulovs/Latvijas Avīze

Šajā vasarā “Pannas Teātris” skatītājiem piedāvās jaunu brīvdabas izrādi – īsti latvisku un visiem pazīstamu Rūdolfa Blaumaņa komēdiju “No saldenās pudeles” Jura Rijnieka režijā.

Šai lielisku tērpu kolekciju radījusi kostīmu māksliniece Una Bērziņa, balstoties tradicionālajos materiālos un zināšanās par to, cik raibi 20. gadsimta sākumā tērpušies latviešu zemnieku sētu iemītnieki. Protams, tērpi stilizēti, teju līdz absurdam paspilgtinot katra tēla rakstura iezīmes. Tā Rindēnu saimnieka bagātību uzsver viņa mākslīgās ādas cepure un apkakle pie mēteļa, kurš netiek novilkts pat vasaras karstumā, bet Ezerlauku saimnieces Ievas sievišķīgi latvisko seksapīlu – bēšās gammas audumi un daudzās apģērba kārtas. Kriša revolucionārā spara dziļumu no pirmā acu uzmetiena liek nojaust naģene un čemodāns, kurā var salikt visu iedzīvi, lai jebkurā brīdī dotos pret brīvību vest citu novadu ļaudis.

Galerijas nosaukums

Jaunās joku lugas izrādīšanai “Pannas Teātris” sapulcējis arī brangu aktieru sastāvu: Daiga Gaismiņa kā Ezerlauku saimniece Ieva gribēs izprecināt meitu vai pati vēlreiz precēties. Zane Daudziņa kā Lavīze, saimniecības glābšanas vārdā, būs gatava mīt gredzenus kaut ar kalpa puisi. Madara Melne-Tomsone kā Marija mēģinās savaldzināt Ivaru Kļavinski, Mārtiņa lomas atveidotāju. Rindēnu saimnieks Ģirts Ķesteris vai Juris Lisners nevarēs izšķirties starp Daigu Gaismiņu un Madaru Melni-Tomsoni, bet Līga Zeļģe kā Auce kritīs Alda Siliņa vai Mārtiņa Poča kā Pičuka apskāvienos. Māris Bezmers – Taukšķis būs izmisīga lēmuma priekšā: zaudēt nevainību vai nomirt puisī, kamēr Krišs Ainārs Ančevskis asinās māku iekvēlināt brīvības alkas visā pagastā.

Saistītie raksti
LA.lv